TEKRİR
Sanatkârı etkileyen varlığın bir noktası daha çok dikkati çeker ve heyecan verir. O nokta artık heyecanın ağırlık merkezi olmuştur. Heyecan çeşitli aralıklarla o nokta üzerinde döner durur. İşte bu noktaya tekrar tekrar dönüşlerle tekrir sanatını meydana getirir.
“Ufkunda bir dakika görünmeksizin kara
Hür gökte, hür denizde uçar hür ufuklarda”
Şairi etkileyen denizin sonsuzluğu ve buna bağlı olarak hürriyet duygusudur. Bu sebeple heyecan dönüp dolaşıp “hür” kelimesini tekrar ettiriyor.
“Geldi köy kızları el bağladılar
Diz çöküp ağladılar, ağladılar”
Köy kızlarının ağlamasını şairi etkiliyor
“Kaldırımlar, çilekeş yalnızların annesi;
Kaldırımlar, içimde yaşamış bir insandır.
Kaldırımlar, duyulur, ses kesilince sesi;
Kaldırımlar, içimde kıvrılan bir lisandır.”
Necip Fazıl
“Büyüksün ilahi büyüksün büyük,
Büyüklük yanında kalır pek küçük.”
Ali Haydar Bey
“Beni bende demen, ben değilim,
Bir ben vardır, bende benden öte.
"Bu yağmur. Bu yağmur. Bu kıldan ince
Öpüşten yumuşak yağan bu yağmur
Bu yağmur. Bu yağmur. Bir gün dinince
Aynalar yüzümüzü tanımaz olur."
Ey varlığı varı var eden var!
Yok, yok sana yok demek ne düşvar.
Kimsesizim kimsem yoktur herkesin var kimsesi
Kimsesiz kaldım meded kıl kimsesizler kimsesi.
Kapalı Çarşı içinde kapalı rüya çarşıları
Kapalı Çarşı içinde öfke ve af çarşıları.
Hepsi gider, bu kubbede kalacak
Aşık sesi, şair sesi, er sesi
Bizi bundan sonra sarıp alacak
Tanrı sesi, sanat sesi, yâr sesi
Tekrir sanatı ünlemlerle yapılırsa “nida” sanatı olur. “Sis” şiirinde olduğu gibi
EDEBİ SANATLAR 1 - KONU ANLATIM VİDEOSU ( Youtube Kanalımız için TIKLAYINIZ )
EDEBİ SANATLAR 2 - KONU ANLATIM VİDEOSU ( Youtube Kanalımız için TIKLAYINIZ )
- Önceki
- Sonraki >>